Shockwavetherapie

Indicaties voor shockwave therapie:

Shockwavetherapie is geïndiceerd voor chronische (pees)aandoeningen van het bewegingsapparaat. Het indicatiegebied bestrijkt pijnen vanuit spieren, pezen en gewrichtskapsel:

• Fasciïtis plantaris of hielspoor
  • Schouderpeesirritaties, eventueel met calcificaties.
  • Achillespeesontsteking
  • Chronische tennis- of golferselleboog (langer bestaand dan 6 weken)
  • Peesontstekingen, o.a. van de pees onder de knieschijf.

E.S.W.T. (Extracorporeal Shock Wave Therapy) blijkt voor veel van bovengenoemde indicaties een uitzonderlijke effectieve methode van pijnbestrijding, draagt bij aan snel weefselherstel en zorgt voor verkleining van calcificaties in schouder en andere regio’s.

Fasciïtis plantaris/hielspoor en schoudertendinosebeelden zijn typische voorbeelden van klachten die vaak met goed resultaat behandeld kunnen worden. Zelfs calcificaties kunnen behandeld worden! Bij Fasciïtis plantaris bijvoorbeeld kan bij 90% van de patiënten binnen enkele weken een goed resultaat worden bereikt.

Wat wij bieden:
In de eerste sessie wordt een intake en onderzoek gedaan. Bij het onderzoek maken we bij Fysio de Hofstraat in Aalten ook gebruik van musculoskeletale echografie. Indien u voldoet aan de juiste inclusiecriteria kunnen wij u behandelen. Gemiddeld hebben wij zo’n 6 behandelingen nodig (1x per 1 a 2 weken)

Wilt u een afspraak maken? Mirjam is onze Therapeut en zal u zo goed mogelijk helpen.