Revalidatie

Revalidatie na operatie:

Een operatie aan een gewricht, botten, kraakbeen, pezen of banden heeft vaak tot gevolg dat u een tijd niets mag doen. Wanneer u mag starten met revalidatie komt u vaak bij een fysiotherapeut terecht. Deze heeft verstand van zaken en zal samen met u de belasting langzaam weer opbouwen zodat de mobiliteit, kracht en stabiliteit van het geopereerde gewricht weer terugkomen. Wij beschikken over een ruime oefenzaal van meer dan 100m2 die is voorzien van alle apparatuur en oefenmaterialen om tot een optimaal herstel te komen.

Revalidatie na een beroerte of andere neurologische aandoeningen:

Neurologische aandoeningen zijn aandoeningen van de hersenen of zenuwen. Dit kan aangeboren zijn of ontstaan na een ongeluk, een ziekte of door een bepaalde aandoening. Als gevolg van deze aandoening ervaren mensen vaak problemen met bewegen, maar ook met het functioneren in de dagelijkse situatie thuis. Zaken die eerst vanzelfsprekend waren, zoals lopen, aankleden, iets pakken kosten meer energie of zijn soms niet mogelijk. Dit heeft grote invloed op uw leven. Fysiotherapie is er dan ook op gericht om deze problemen zo goed mogelijk te verhelpen zodat u weer kunt functioneren.

Revalidatie na een botbreuk:

Botbreuken hebben meerdere weken, soms maanden nodig om te herstellen. Na verwijdering van gips of brace zult u merken dat uw spieren niet meer zo sterk zijn als dat ze voor de breuk waren. Ook kunnen gewrichten erg stijf zijn. Na een botbreuk zult u moeten revalideren om weer op uw oude niveau te kunnen functioneren. Therapie is erop gericht op het aangedane gewricht weer zo goed mogelijk te laten bewegen en om spierkracht gedoseerd weer op te bouwen.

Revalidatie

Wilt u een afspraak maken? Cihan is onze Manueeltherapeut Msc i.o. en zal u zo goed mogelijk helpen.