Hoofdpijn/duizeligheid

Er zijn verschillende soorten hoofdpijn:

Spanningshoofdpijn:

Deze hoofdpijn wordt veroorzaakt door gespannen spieren in de nek

Cervicogene hoofdpijn:

Deze hoofdpijn heeft een oorzaak in de nek zelf, bijvoorbeeld door het niet goed functioneren van gewrichten.

Migraine:

Aanvalsgewijze hoofdpijn waarbij ook andere klachten als misselijkheid en overgevoeligheid voor licht en geluid kunnen voorkomen.

Duizeligheid:

Duizeligheid is een verzamelnaam voor een groep klachten waaronder licht in je hoofd voelen, het gevoel hebben dat je zelf ronddraait, of dat je omgeving ronddraait (draaiduizeligheid)

Draaiduizeligheid kan veroorzaakt worden door een aandoening:

• BPPD (benigne paroxismale positieduizeligheid). BPPD staat voor een goedaardige duizeligheid die af en toe optreedt en te maken heeft met de stand van je hoofd. Hierbij kun je denken aan omhoog kijken, voorover buigen, of jezelf omdraaien als je ligt. Men denkt dat een tijdelijke vorm van gruis in het evenwichtsorgaan de oorzaak is van deze duizeligheid, ook slijtage van het evenwichtsorgaan speelt mogelijk een rol.
  • Ziekte van Meniere Dit is een aandoening waarbij, naast duizeligheid, ook oorsuizingen en gehoorverlies optreden.

Fysiotherapie of manueeltherapie bij Fysiotherapie de Hofstraat in Aalten kan helpen bij hoofdpijn of duizeligheid.

Wilt u een afspraak maken? Bert is onze Therapeut en zal u zo goed mogelijk helpen.